Min hund och jag : )

Nu var det en evighet sedan jag uppdaterade bloggen. Jag känner väl
att den behöver inte uppdateras mer (kanske) skrev denna mest innan
för att skriva av mej alla problem jag hade med min lilla hund.
Nu har jag nästan en problem fri hund efter 3 långa kämpande år.

 För ett tag sedan skickade jag detta mailet till Cocos uppfödare.

Kände för att berätta att framstegen med Cocos har varit jätte stora
kan nog inte längre kalla henne för problemhund :)
Nu kan vi gå våra rundor avslappnat och bara njuta, möte med barn, vuxna,
cyklister, joggare sker numera utan problem. Möte med andra hundar är
på väg att bara bli bättre, där har vi dock lite kvar att jobba med.
När man ser att man med en jäkla vilja och en massa tålamod och natuligtvis
med rätt hjälp kan få en hund att bli så bra, då känner man att vilken tur att
vi kämpade vidare...min lilla hund och jag. Jag trodde inte
att man kunde älska en hund som jag älskar min lilla Cocos hon är mitt allt.
Hon har blivit så avslappnad och så trygg det känns som hon äntligen har landat.
Det är så svårt att förklara på ett bra sett, men du ska veta att allting som var så
jobbigt och ledsamt innan, det finns inte längre utan nu är allting bara kul och vi
har så roligt ihop. Hon är fantastiskt duktig på agility hon bara älskar det, värre för mej
som inte riktigt hinner med henne, hon väntar och kollar ...kommer du nu matte eller :)
 Vi har gått nybörjar och fortsättning och ska nu till hösten gå fortsättning en gång till.
Tidigt i sommar var vi på Shappeträff här i närheten att se 25 - 30 Shappisar springa
omkring och busa är alldeles underbart. En rikigt lyckad dag!

Så bra känns det nu....lyckliga mej...



Kommentarer
Postat av: Anna o Pelle

Så underbart!!! Vet hur du/ni har kämpat och provat er fram med allt, vilka förebilder ni är! Kramen

2012-04-22 @ 14:46:45
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0